
Nye funksjoner i mobilbanken
Publisert: 22/03/2018
Mobilbanken har fått nye funksjoner. Få nyttige tips for hvordan du kan bruke mobilbank-appen.
I mobilbanken kan du nå:
- Logge deg på med Touch ID hvis du har fingeravtrykkleser på din telefon
- Riste deg ut av mobilbanken! Logg av ved å riste på telefonen
- Opprette AvtaleGiro
- Se og opprette faste betalinger
- Endre navn på konto
- Lagre og slette mottakere
- Se ny visning av betalingsavtaler
- Kopiere og lime inn (gjelder kun for Android-telefoner)
+ en rekke mindre forbedringer.
Oppdater din mobilbank
Sjekk i app-butikken om din app er oppdatert. I desember fornyet vi våre sikkerhets-sertifikater. Hvis du ikke oppdaterer, kan du oppleve problemer med å benytte mobilbanken.
Har du ikke mobilbank?
Last ned appen her:
For privatpersoner kan mobilbanken aktiveres i appen med BankID første gang du bruker den. Hvis du ikke har BankID, kan du aktivere mobilbanken i nettbanken i menyen Innstillinger – Mobilbank. Kontakt Cultura Bank hvis du får problemer.
Du kan logge inn i mobilbanken med fødselsnummer og telefonkode. Du lager ny telefonkode i nettbanken i Mobilbank-menyen.
Systemkrav for mobilbanken
- iPhone 4 eller eldre kan ikke benyttes til mobilbank etter 1. desember 2017.
- Android-baserte telefoner, med operativsystem lavere enn versjon 5.00, samt uten mulighet for ytterligere oppdatering, kan heller ikke bruke mobilbanken.
- Mobilbank for Windows Phone ble avviklet i desember 2017 og har dermed sluttet å fungere. For kunder med Windows Phone anbefaler vi å bruke nettbank på PC eller Mac.
Bakgrunnen for endringene er at disse telefonene ikke oppfyller våre sikkerhetskrav.
Vi beklager eventuelle ulemper dette medfører.